Jag har blivit frälst

Fakta:
Du kan dö av för mycket vatten
Du kan dö av för lite vatten
Du kan dö av fruset vatten i höga hastigheter
Du kan dö av kallt vatten
Men jävlar i det vad bra det är. Förmodligen kommer jag att bli en mycket proaktiv spa-talare från och med idag.

Min dag i korthet, tidig morgon och alldeles för lite sömn i helgen. Men skit i det, 8 timmar och inte mera skall det vara... somnade typ 11 och vaknade vid 8 av en alldeles jävla superpigg Robban som kommer gåendes i lägenheten och påpekar att det är dags att ta en promenad, och det är ju gött att promenera på morgonen... Good thoughts in bad thoughts out och fettet bränns bort som vid laserbehandlade hårbottnar. typ

Iallafall så somnar jag efter promenaden för det är så jävla gött att sova. Sen ska man ju försöka att inte knäcka väckarklockan i smådelar när den spelar sitt klassiska .. ting da ding... ting da ding... ding ding ding ding ding ... ting da ding... ding dang dong... Ja ni som har hört den vet hur vacker den är och så vibrerar den som om livet berodde på det och återberättar för sin kompis bordet att denna är en perfekt resonanslåda. (Ikea lack, ihåligt jävla trä nästan)

Men när man har 30 minuter på sig till jobbet och en motvind som hade skickat av vilken toupé som helt åt helvete är det inte tid att duscha o ha sig, nej nej. Det är bara att bita i det sura äpplet och komma lite sådär halvsunkig till jobbet och hävda att man borde få löneförhöjning för att frisk personal är mycket bättre och det är jag eftersom jag cyklar till jobbet varje dag. Min nya teamledare tycker jag är kreativ med mina idéer. Kul för dig, ge mig högre lön!

Dagen gick som vanligt, jävlades med mig själv mest genom att inte komma åt mina verktyg i arbetet, t.ex glömde jag arbetsmobilen hemma så mina kunder som skulle ringa till får vackert vänta tills imorgon. Storm och djävulstyg idag.


Tre minuters paus
Robban ställer fram lite mackor och vetebröd! :D

DÖD ÅT TELIA SÅ JÄVLA DÅLIGA I HELA HELVETE ÄR DOM!¨
Helt plötsligt saknas tv6 i vårat paket, och jag ringer till Kundservice... "hej jag heter ulla bella och jag kan ingenting om varför du inte har tv6 eller tv3, du får ringa imorgon när supporten är på plats mellan 8 och 16". Varför ha en kundtjänst om man inte kan informera sina abonnenter/kunder om vad som gäller.
Förklarade henne att avtalsbrott inte är att rekommendera då det klart står i mina avtal att vid eventuellt abonnemangsutbudsförändring skall detta informeras skriftligen och att det i detta fall ligger på Telias sida att informera mig som konsument om ändrade förutsättningar. I detta fall är de ändrade förutsättningarna att jag helt plötsligt ligger och slöar på 7 mbit istället för mina 24 mbit på bredbandet och saknar två viktiga kanaler som enligt avtal skall ingå i mitt kanalpaket även om jag haft det gratis i 12 månader. Om två nyckelkanaler försvinner ut mitt utbud så är det ett avtalsbrott eftersom det inte är under de premisser som bestämdes tidigare.

Kudos till Ulla Bulla dock som bara hänvisade till att jag fick återkomma imorgon för hade hon mött mina argument hade jag skallat henne, bildligt talat.
För er som levt under en stenjävel de senaste 1,6 åren så har jag jobbat med kundservice och support sen 2007.

Nu hatar jag Telia igen, dom fick en chans till och nu har dom jävlaridet skjutit mormor och bajsat på rabarberpajen. Någon kommer att sota grävling för detta... Sanna mina ord.


Nu är jag hungrig.

Ajuste, jag sträckte magen när jag gick på cykeln utanför jobbet troligtvis. Kändes som jag skulle dö och Robban spelade poker, Förlorade gjorde han med. Mot Gotland... Sopa!

Kändes litegranna som när du får en pungspark, fast i magen då.

20 minuter i glödhet dusch gjorde susen.
Därför är jag frälst i SPA.

Allting blir så spännande när det sätter sig i perspektiv. Jag skulle blogga om min onda mage. Men inte fan blev det så.

Istället sitter jag här och spyr galla över ett företag som håller på att klättra igen... dyra och inkontinenta är dom.-


Ja dom pissar ner sig.


Helvete.



 


Kommentarer
Postat av: Anonym

mohahahahahahahahahahahahahaa. din dag verkar ha varit lika bra som min:D puss för fan

2008-11-10 @ 21:17:08
Postat av: Nywertz

haha jag kallar inte det kortfattat om din dag men okej :)

haha du har världens bästa beskrivningar =)

POSS

2008-11-10 @ 22:04:09
URL: http://www.metrobloggen.se/jennienywertz
Postat av: Hannah

telia är dumma i huvet. 4ever.

2008-11-11 @ 00:06:22
URL: http://hannahelais.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0