Jag har fan vunnit

Nu fick dom fan till slut... Dom jävlarna!

Viktor har efter många om och men vunnit över Telia. Jag utnyttjade den fantastiska förmågan jag besitter att styra ett samtal...

Telia fungerar såhär: om du har digital tv så stryper dom din vanliga hastighet och sänker den ytterligare när du använder din tv, dessutom stryper dom din upphastighet till jättelångsamt.

tankade i 1.3mb och upp i 97kb...
Detta kollade jag upp med dom jävlarna på teknisk support, för jag fick inte prata med dom först.

Här är en recap av mitt samtal:
"Hej och välkommen.... beskriv ditt ärende"....
Nej nej nej nej
"Jag kan inte uppfatta ditt ärende, från och med nu får du knappa dig fram..."
20 minuter väntetid...
Person1 på telia: Hej!
Jag: Hej jag vill inte ha min digitaltv, för nu har tv6 och tv3 försvunnit, och jag vill veta varför.
Person1: Jag vet inte jag kopplar dig till teknisk support.
15 minuter väntetid.
Person2:
Hej!
Jag: Hej jag vill fortfarande inte ha min digitaltv och jag vill veta varför 6an och 3an inte finns i mitt kanalpaket, och och varför ni inte informerat om denna förändring skriftligt som avtalet säger
Person2: Vänta ska jag koppla dig till kundservice
Jag: Du ska inte koppla mig någonstans. Vi ska prata hastigheter.
* 20 minuter samtalsstyrning senare har jag bekräftat att dom strypt hastighet, och att kanalpaketet jag haft inte skulle inkluderat de kanalerna från början *
Jag: Ta bort det och höj min hastighet till det jag betalar för och det fort.
Person2: Då kopplar jag dig till kundservice
Jag: Då vill jag ha ditt namn eftersom vi har bekräftat att avtalet tydligen inte gäller och jag har fått löfte om saker som ni inte kunnat leverera...
*klick*
Din plats i kön är 20
.... 10 minuter till....
Person3: Hej!
Jag: Nu vill jag bli av med min digitaltv för jag har för låg hastighet och jag har inte de kanaler jag skulle haft
Person3: Då ska jag koppla dig till teknisk support.
Jag: Du ska INTE koppla mig någonstans, Du ska ta bort min digitaltv NU och du ska höja min hastighet NU.
Person3: Men du har tre månaders uppsägningstid
Jag: Nu har jag pratat med eran tekniska support, och nu pratar jag med dig. Lös det och lös det nu.
Person3: Men då säger jag upp det med tre månaders uppsägningstid.
Jag: Jättebra, det gäller ju alla era tjänster, så då kan du säga upp digitaltvn med tre månaders uppsägningstid idag och sen skickar jag in skriftligt på resten.
Person3: Men varför vill du säga upp allt?
Jag: 1. Ni har en total oförmåga att lyssna på kunder, 2. Ni har en policy att sänka hastigheter utan att informera om det, 3. Ni stryper upp-hastighet när det inte behövs. 4. Ni informerar inte om förändringar när man efterfrågar specifika saker.

... Här följer ungefär 2 minuters tystnad. Människan jag pratar med säger inte ett ljud, men jag hör henne andas så jag tror inte hon dog av hjärtinfarkt men däremot blev hon chockad av att någon faktiskt kan sina avtal.
Person3: Men då tar jag bort digitaltvn idag och höjer din hastighet.
Jag: Tack så mycket, jag vill ha en skriftlig bekräftelse på detta och ditt namn.
Person3: Det kommer på posten tack så mycket.
Jag: Jag vill ha ditt namn

.. Jag får inte det.

Jag hatar dom ändå.


Men helgen var fan underbar! Vilka människor, vilka skratt vilken alkohol.
Tack för promenaden lilla kaninen :)

Ni andra som förgyllde min helg ska ha ett stort tack ni gör världen till en lite ljusare plats. Om ni behöver hjälp med Telia ska ni fan prata med mig.

(nu härmar jag fia)
Tack Robban för ännu en rolig dimfärd, fifan nästa gång knäcker vi 1.45
Tack Fia för maten och festen!
Tack Lisa för att du är så jävla ärlig!
Tack Jeppe för du äter mat med mig.
Tack alla andra för allt :P

Chilla nu, jag kommer förmodligen blogga mer i veckan.

Och ni som bär limegröna tröjor... Provision är inte världens roligaste samtalsämne.
Kamma dig

Kommentarer
Postat av: Hannah

Wieee! Bra jobbat, jag hade aldrig orkat. Jag är en sån där som inte pallar med 1000000 års väntetider och bråka, blir ändå överkörd i slutet. Jag ska hyra dig till nästa sådant samtal ;D

2008-12-09 @ 08:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0