God mat!

Jag har lovat vissa läsare att inte skriva mer om **LIA så nu ska jag bara skriva om glada dagar.

 

 

Mitt tips för en lyckad paj:

Sätt ugnen på 210 grader, ja det är ett precisionsjobb....

2x smördeg färdiga lakan, kostar typ 14 kr på ica.

2x kycklingfilé

Broccoli (färsk är godast)

Zucchini

Champinjoner (återigen färska är godast)

Purjolök

Philadelphia light krydd (chili paprika eller vafan som helst, innan skulle det varit creme bonjour hell, men den har ica sluta sälja)

Creme fraiche

 

Hacka kyckling i små bitar och stek i smör, krydda med grillkrydda och peppar

Hacka zucchinin och akta fingrarna för blod är dåligt i mat.

Ta ut kycklingen och fräs broccoli, zucchini och purjolök i rejält med smör för det är gött som fan.

Dunka i champinjoner efter ett tag.

Blanda i Philadelphia och creme fraice så det blir en go kletig sörja med löken och broccolin, släng i kyckling och blanda runt.

 

Släng i smördeg i en form, bara rakt av sådär så att pajdegen täcker alla sidor.

Häll i allt från stekpannan eller vad du nu stekte i formen och släng på ett lock till.

 

Om du är lika fräsig som jag så behåller du några ränder med deg så du kan göra ett skysst mönster på pajen.

Släng in hela formen i ugnen, inte delar för då har du förmodligen haft sönder den och det är dåligt. Glas är inte bra för din mage, oavsett om du är stålmannen eller inte.

Sätt en äggklocka på 25 minuter för du lär ju glömma att du har det i ugnen för det gör jag.

 

Spela tvspel.

 

Klart.

 

Maten är god som fan och räcker till en matlåda till jobbet även om två utsvultna herrar som jag och Robban äter.

En bonus är att folk på jobbet tycker du är duktig i köket och Kudos vill väl alla ha.

 

Imorgon ska jag lära er hur man gör något annat.

 

Förmodligen har du fattat hur att man ska ta ut pajen ur ugnen när äggklockan ringer, om inte är du dum i huvudet och har inte i köket att göra.

 

Hej då


Kommentarer
Postat av: Fia

WIIIIE du har bytt samtalsämne! =)

2008-12-12 @ 17:42:15
URL: http://mittlivsomfia.blogg.se/
Postat av: Daniel

Neeeej! Jag vill ju läsa om dina duster med Telia :P



På tal om något helt annat, så förstår jag numera norska utan problem :)

Danskarna slipper jag dock gärna... Men det är underbart att inte ha någon trafikledning som piskar en :P

2008-12-17 @ 22:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0